Carian Anda

Selamat Datang...

Dengan lafaz Bismillah saya mulakan bicara...
Doakan semoga dikurniakan ilham dan kemudahan...

Musim untuk mengumpul duit. Mari mula menabung.

Friday, October 10, 2008

Malam Kesenian Islam....

Tebhoom!! Tebow!! Tapauw!! Tebhoo!! Bhoo!! Bhoooooo.....

Saya dan Nader merempet laju hingga tersepet mata menahan hembusan deras angin di tengah jalan raya. Destinasi kami adalah Sekolah Menengah Teknik Likas. Pemergian kami itu dibantu oleh motor Yamaha 100 Sport kepunyaan Nader yang tidak asing lagi bunyinya...

Jam 9 lebih kami sampai ke perkarangan dewan SM Teknik itu....

"Nah!!". Saya menghulurkan sebentuk syiling 10 sen kepada Nader setelah dia memilih tempat yang disukainya untuk merehatkan motornya itu. Nader menyambut syiling tersebut tanpa bersuara dan melakukan rutin biasanya. Selesai sahaja melaksanakn rutinnya itu, dia menghulurkan kembali syiling tersebut...

Kami melangkah masuk penuh yakin tanpa stokin ke dewan sekolah tersebut yang tesergam gagah. Saya menangkap beberapa wajah yang dikenali. Saya mengukirkan senyuman lantas merapati dan bersalaman dengan mereka. Di pentas ketika itu, berdiri beberapa remaja lelaki dari sekolah tersebut sambil memegang-megang mikrofon, melontarkan semahu mungkin vokal mereka dengan diiringi alunan irama muzik. Lagu yang didendangkan macam biasa didengari...

Di hujung sudut dewan itu, saya melihat ada dibuka gerai jualan untuk pembelian para pengunjung dan pelajar sekolah itu. Beberapa pemuda yang saya kenali sedang sebuk berborak-borak. Kadang-kala bergegar badan mereka dek kerana tergelak akan sesuatu perkara yang pastinya tidak saya ketahui, sambil menjaga gerai mereka. Saya hampiri mereka dan saya salami mereka satu persatu.

Sebelum bertolak petangnya tadi, Faiz menyerahkan 'badge' kepada Nader untuk kami jual di majlis MKI tersebut. Jadi, kedatangan saya ke MKI itu adalah dengan misi ekonomi yang perlu di isi dan menjadi tanggungjawab saya untuk melunaskan misi tersebut. Setelah meminta kebenaran dan meraihnya, saya menyusun 'badge-badge' yang dibawa bersama itu secara bersistem di atas meja jualan. Saya duduk dan menunggu tibanya pelanggan......


Perkongsian darimu, bermakna buatku.
Terima kasih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Picture

Picture