Carian Anda

Selamat Datang...

Dengan lafaz Bismillah saya mulakan bicara...
Doakan semoga dikurniakan ilham dan kemudahan...

Musim untuk mengumpul duit. Mari mula menabung.

Monday, October 20, 2008

Futur... Akukah itu?




Salam... Lama gak tidak mengepostkan sebarang barang ke dalam blog ni. Kebetulan pula hari ini, saya diberikan kesempatan untuk berlayar ke alam maya. Peluang yang ada ini saya ambil untuk menjengah ke blog kawan-kawan dan blog sendiri.

Sekarang ini saya sedang duduk-duduk sendirian... Sambil menghayati hidangan "Epilog Seorang Hamba" sajian dari kumpulan Brothers. Kata-katanya begitu menyentuh hati. Seakaan-akan hati ini membentak, ingin sahaja ia menjerit keluar. Memarahi jasad yang menyimpannya ini...



Mengapa kau tidak menyiramku dengan air mata nasuha!
Mengapa kau tidak menyuburkanku dengan baja-baja Kalamullah!
Mengapa kau tidak meneduhkanku dengan naungan rasa hamba!
Tidak menyediakan bagiku tempat untuk aku berpaut, membolehkanku memanjat bagi mencapai redha yang maha Esa...

Mengapa kau biarkan aku...

Kau cemariku dengan titik-titik noda...

Kau hitamkanku dengan pekat dakwat maksiat...

Kau belengguku dengan rantaian ketat kejahilan...


Bawalah aku keluar dari kegelapan ini,
Bawalahlah aku ke sinar cahaya itu,

Agar dapatku bernafas semula...

Agar aku hidup semula....

Sebelum aku dikunci,
oleh pemilik segala HATI....



Maafkanku duhai hati...
Kerana membiarkan engkau sepi...

Kerana membiarkan engkau dalam kegelapan ini...

Tidak dapatku melepaskan beban kesalahan ini...

Kerana ia kesalahanku sendiri...



"Wahai Tuhanku, pemilik bagi hati ini... Tuhan yang berkuasa membolak-balikkan hati... Kau tetapkanlah hati ini Ya Allah, Kau tetapkanlah hati ini Ya Allah... Tetapkanlah ia dalam agamaMU, Dalam ketaatan kepadaMu, Dalam perjuangan di jalanMU...."



Perkongsian darimu, berharga buatku.
Terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Picture

Picture