Carian Anda

Selamat Datang...

Dengan lafaz Bismillah saya mulakan bicara...
Doakan semoga dikurniakan ilham dan kemudahan...

Musim untuk mengumpul duit. Mari mula menabung.

Thursday, October 23, 2008

Aku dan PRK 08

23 Oktober 2008, 10:05 pm...

Sejuk... Begitulah yang dapat saya gambarkan tentang Dewan Canselor, dewan besar UMS. Sejuk...


Malam ni, pada waktu ini, ketika ini... Sambil menanti keputusan pilihanraya kali ini... Sambil memicit-micit punat komputer riba ini... Sambil gembira memikir-mikir tentang tesis yang ditangguh tarikh penghantarannya... Sambil sekali-sekala memerhati sekeliling...

Bermonolog...
Andai ada kemenangan malam ini, nescaya ia perlu dipenuhi...
Andai perlu ia dipenuhi, nescaya tenaga ini perlu dikerah lebih lagi...
Masa perlu diberikan lagi...
Harta perlu dibahagikan lagi...

Takut rasanya....
Dengan diri yang selalu terleka, lemah dan alpa...
Sering tertanya layakkah saya untuk memenuhi kemenangan ini...
Sering juga ingin saya lari...
Kerana merasa beratnya beban amanah ini...

Saya melihat beberapa calon sedang bergelak ketawa dan bergembira, kerana manisnya merasa bibit-bibit kemenangan. Seakan-akan lupa apa yang sedang menanti dihadapan mereka... Bagi yang telah tergambar kekalahan dihadapan mata, sedang menangis berair mata. Mungkin malu rasanya...

Teringat waktu saya bertanding JAKMAS dahulu, tidak termampu untuk berbicara apatah lagi ketawa sepanjang proses pengiraan undi... Sepanjang masa berdo'a di dalam hati, agar kekalahan yang diberi. Memang pada waktu itu sedar, apa yang diminta adalah salah. Tetapi waras dengan keupayaan diri, memang tidak mampu rasanya memikul amanah umara' ini.

Berdo'a di dalam hati...
Ya Allah, berikanlah kepada kami kekuatan,
Untuk meneruskan perjalanan ini...
Janganlah Kau lekakan kami dengan kemenangan...
Janganlah Kau lekakan kami dengan kesenangan...
Janganlah Kau lekakan kami dalam kegembiraan...



Aku memandang kembali sekeliling....
Menyambung kembali penantian, saat pengumuman keputusan pilihanraya kampus sesi ini...


Perkongsian darimu, bermakna buatku.
Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Picture

Picture