Carian Anda

Selamat Datang...

Dengan lafaz Bismillah saya mulakan bicara...
Doakan semoga dikurniakan ilham dan kemudahan...

Musim untuk mengumpul duit. Mari mula menabung.

Wednesday, December 24, 2008

Allah Berbicara Kepadamu Tentang Kasih-sayang



Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia (karena sombong) dan janganlah kamu berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang sombong lagi membanggakan diri. Dan sederhanalah kamu dalam berjalan dan lunakkanlah suaramu. Sesungguhnya seburuk-buruk suara ialah suara keledai.
Surah Luqman (31) : 18 & 19


Daripada Thauban r.a., Nabi s.a.w. bersabda: "Sekumpulan daripada umatku akan berterusan menzahirkan kebenaran. Walaupun terdapat orang yang mengecewakan (tidak membela dan menolong) mereka, sehinggalah tiba hari kiamat, mereka tetap dalam keadaan sedemikian."
HR Bukhari


Abu Hurairah melaporkan Rasulullah bersabda, "Allah yang mulia dan tinggi berkata, 'Aku seperti yang disangka oleh hambaku dan aku sentiasa bersamanya setiap kali dia mengingatiku. Demi Allah, Allah benar-benar gembira menerima taubat hambanya, lebih gembira daripada saudara yang menjumpai barangnya yang hilang di padang pasir. Siapa yang datang dekat kepadaku sejengkal, aku datang dekat kepadanya sehasta. Siapa yang datang dekat kepadaku sehasta, aku datang dekat kepadanya sedepa. Apabila dia datang berjalan kepadaku, aku datang berlari-lari kepadanya.'"
HR Bukhari & Muslim


Abu Hurairah melaporkan, Nabi Muhammad pernah bersabda, "Percayalah, pada Hari Kiamat nanti Allah akan berkata, 'Mana dia orang-orang yang saling kasih-mengasihi demi keagunganku? Pada hari ini mereka itu akan kuberi naungan, sedangkan pada hari ini tiada naungan kecuali naunganku.'"


Keduanya berkata: "Ya Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan jika Engkau tidak mengampuni kami dan memberi rahmat kepada kami, niscaya pastilah kami termasuk orang-orang yang merugi."
Surah Al-A'raaf (7) : 23











Perkongsian darimu, bermakna buatku.
Terima kasih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Picture

Picture