Carian Anda

Selamat Datang...

Dengan lafaz Bismillah saya mulakan bicara...
Doakan semoga dikurniakan ilham dan kemudahan...

Musim untuk mengumpul duit. Mari mula menabung.

Friday, July 10, 2009

Warkah Pertama, Saya Bermula Dengan Cinta

Sekadar untuk perkongsian bersama-sama semua pengunjung, entry kali ini saya lampirkan penulisan pertama saya yang saya buat semasa di UMS. Semuanya bermula semasa saya memegang jawatan sebagai Pengarah Program Kitar Semula. Semasa mula-mula memegang jawatan ini, penghantaran tin tidak begitu memberangsangkan.

Maka timbullah idea untuk mengeluarkan penulisan yang saya namakan sebagai warkah ini. Warkah ini hanyalah sekadar pengenalan buat semua yang terlibat dengan program ini agar lebih menyedari gerak kerja yang berlangsung dan agar bertanggung jawab terhadap kerja yang telah diamanahkan.

Dan pada masa itu, saya beranggapan ia akan menjadi penulisan pertama dan terakhir saya. Walaupun saya ada menyatakan supaya menantikan kehadiran warkah seterusnya, namun saya tidaklah bersungguh memaksudkannya.


Dan Alhamdulillah... Penghantaran tin selepas itu ada peningkatannya. Begitu juga permintaan untuk warkah seterusnya. Dan ini membuka diri saya untuk terus menulis. Walau pun penulisan saya biasa sahaja malah masih banyak yang perlu dibaiki, namun saya bersyukur kerana telah menemui jalan untuk saya melebarkan cara untuk berkongsi ilmu yang teramat sedikit yang saya ketahui ini.

Selamat membaca.

Oh ya... Perlu diingatkan bahawa manhaj penulisan saya untuk warkah ini sedikit perbezaannya dengan manhaj penulisan saya di blog ini. Sekali lagi, selamat membaca...

Klik pada gambar.




Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafa'at di sisi Allah tanpa izin-Nya? Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar.
Surah Al-Baqarah (2) : 255


Perkongsian darimu, bermakna buatku.

Terima kasih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Picture

Picture