Carian Anda

Selamat Datang...

Dengan lafaz Bismillah saya mulakan bicara...
Doakan semoga dikurniakan ilham dan kemudahan...

Musim untuk mengumpul duit. Mari mula menabung.

Friday, July 31, 2009

Terima Kasih Segalanya...



Akhirnya genaplah 10 minggu saya berpraktikal di Institut Bioteknologi Melaka. Pelbagai pengalaman yang pasti akan membungakan kenangan. Yang tentunya senang untuk dikenang...

Walaupun bermula dengan agak susah bagi diri saya, namun segalanya penuh makna.

Berkenalan dengan insan-insan hebat di sini dengan seribu cerita dan melakar sebuah perjalan bersama adalah satu anugerah. Ilmu yang ditimba dan dikongsi bersama pastinya menjadi bekalan untuk saya memaksikan keteguhan saya menghadapi hari-hari yang mendatang.

Alhamdulillah.

Institut Bioteknologi Melaka pastinya menjadi saksi hari-hari yang lalu bagi kita bersama.

Sepanjang saya di sini saya telah melakukan kultur ke atas pelbagai jenis tumbuhan antaranya pokok keembung, gandarusa, orkid, lempoyang, terung pipit, ulam raja, mahkota dewa. Saya juga diberikan kesempatan untuk melaksanakan tugasan memberi dan berkongsi tentang ilmu yang dipelajari dan dipraktikkan kepada pelajar-pelajar sekolah agar kemanisan ilmu ini dapat dirasai bersama. SMK Tinggi Melaka, SMK Ayer Keroh dan SMK Tinggi St. David adalah sekolah-sekolah yang saya pergi bersama-sama dengan rakan praktikal yang lain untuk menerangkan tentang apa yang kami lakukan di IBM.

Menggembirakan.

Terima kasih buat teman-teman yang turut sama berpraktikal sama di sini.

Dari UMS : Ismail, Yati, Lovely dan Daniel.
Dari UIAM : Najwa, Hafizah, Pian dan Ijal.
Dari UPM : Basit dan Kanagamalar.
Dari UNIMAS : Sinn Huei.
Dari UKM : Piji dan Ida. Dari
UTM : Bai, Atiqah, Aida dan Shasha.
Dari UNISEL : Azlan, Fu, Shireen dan Shida.

Pegawai-pegawai penyelidik di sini : Kak Azurin (Penyelia saya), Kak Munirah, Abg. Amirul, Kak Ida Abg. Salman dan lain-lain.

Juga buat semua pak guard dan mak cik cleaner. Syukran Jazilan... Terima kasih dengan segala kasih yang saya ada.






















































Perkongsian darimu, bermakna buatku.
Terima kasih.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Picture

Picture