Carian Anda

Selamat Datang...

Dengan lafaz Bismillah saya mulakan bicara...
Doakan semoga dikurniakan ilham dan kemudahan...

Musim untuk mengumpul duit. Mari mula menabung.

Tuesday, May 12, 2009

AKU DIRI HIDUP

Akhirnya, peperiksaan terkhir bagi smester ini selamat saya tempuhi pada 6 Mei 2009 yang lalu. Kini hanya berkira-kira hari sahaja untuk pulang ke Semenanjung. 16 Mei 2009 adalah tarikh penerbangan saya. Untuk penerbangan pulang kali ini, pekhidmatan penerbangan MAS adalah pilihan saya.

Sahabat-sahabat yang lain di UMS ini, rata-ratanya telah selamat pulang ke kampung halaman masing-masing. Minta maaf saya ucapkan kepada mereka yang tidak dapat saya temui dan hantar sebelum mereka pulang.

Banyak perkara yang ingin dilakukan di UMS dan Sabah ini. Ada yang telah dilaksanakan dan ada yang masih belum. Antaranya adalah berjalan kaki ke IP, solat di setiap surau yang terdapat di setiap bangunan UMS, makan nasi di ODEC, parking motor di hadapan pintu masuk DKP9, naik bas pelajar perubatan, pergi semula ke setiap sekolah yang pernah dilawati sebelum ini, naik bas ke KK dan banyak lagi.

Fuh...

Sebelum pulang semua keinginan ini perlu ditunaikan. Walau dengan apa cara sekali pun...

Agar nanti saya berpuas hati selama keberadaan saya di sini. Dan dapat tersenyum apabila mengenangkannya kembali. Dan mampu untuk mengatakan...

"Aku pernah melakukan ini... Aku telah ke sini...
Ini adalah tandaku... Ini adalah kesanku...
Ini adalah bukti, bahawa
AKU pernah berDIRI di sini sebagai seorang yang HIDUP".



Doakan saya, moga dipermudahkan segala urusan...


Perkongsian darimu, bermakna buatku.
Terima kasih
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Picture

Picture