Carian Anda

Selamat Datang...

Dengan lafaz Bismillah saya mulakan bicara...
Doakan semoga dikurniakan ilham dan kemudahan...

Musim untuk mengumpul duit. Mari mula menabung.

Thursday, March 10, 2011

Bertahanlah...


"Kawan-kawan kat sekolah ana semua macam tak percaya bile ana cakap yang ana tak pernah jumpa-jumpa dengan zaujah ana sebelum kahwin", cerita seorang teman.

Saya tersenyum mendengar cerita teman saya itu. Dia merupakan seorang ustaz di sebuah sekolah menengah.

Dia yang masih hangat dengan status pengantin baru itu tidak lekang dengan senyuman yang senantiasa menyimpul di bibir. Bagaikan orang yang menggenggam pelangi berwarna-warni...

Perbicaraannya pun menjadi semakin kerap tentang hal-hal berkenaan perasaan dan kekeluargaan. Dan ia sungguh... lain... dari kebiasaannya sebelum ini...

"Ade sorang cikgu tu tanye kat ana, tak teringin ke nak jumpe dengan dia?", katanya lagi.

Dan dengan nafas yang baru dia menyambung ceritanya, "Ana jawab senang je. Memang teringin, tapi tahanlah", dia menghabiskan ceritanya.

Saya dan beberapa sahabat yang turut sama mendengar, menyambut ceritanya dengan ketawa kecil.

Dan peristiwa ini masih saya lagi ingati hari ini. Kerana pada peristiwa ini, ada perkara penting yang dikatakan oleh teman saya ini.


Ya... Tidak ada cara lain untuk menundukkan nafsumu. Bersabarlah dan berTAHANlah...


Perkongsian darimu, bermakna buatku.
Terima kasih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Picture

Picture