Carian Anda

Selamat Datang...

Dengan lafaz Bismillah saya mulakan bicara...
Doakan semoga dikurniakan ilham dan kemudahan...

Musim untuk mengumpul duit. Mari mula menabung.

Wednesday, January 5, 2011

Tahun Untuk Berubah!!


"Harga petrol RON97 dan minyak tanah masing-masing naik 10 sen seliter mulai tengah malam ini, kata Presiden Persatuan Penjual Petrol Malaysia (PDAM), Datuk Hashim Othman.

Katanya, ekoran kenaikan itu, harga petrol RON97 naik kepada RM2.40 seliter manakala minyak tanah kepada RM2.50 seliter.

Hashim yang dihubungi berkata beliau dimaklumkan mengenai kenaikan harga kedua-dua minyak tersebut oleh pihak berkuasa malam ini, lapor Bernama."



Allah...

Tiba-tiba terasa perasaan marah membuak-buak naik ke kepala. Harga minyak naik, saya pula terasa seperti mahu naik minyak.




Tahun baru 2011 ini dimeriahkan dengan kenaikan lagi harga barang. Sungguh bertuah.... Slogan 1Malaysia iaitu "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" memang benar-benar dilaksanakan dengan penuh dedikasi oleh kerajaan yang memerintah kini.



Ternanti-nanti waktu untuk melakukan perubahan. Sama ada dengan cara turun di jalanan ataupun dengan cara pengundian. Kedua-duanya pun pasti akan saya buktikan.

Biar nantinya 'mereka' tahu. Bahawa rakyat tidak lagi boleh diperbodohkan dan pemerintah yang berteraskan keZALIMan tidak akan dapat berkekalan. Ia PASTI akan dijatuhkan.

Tahun 2011, Tahun Perubahan!


Perkongsian darimu, bermakna buatku.
Terima kasih
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Picture

Picture